1. alkalom keretében:
Hallgatóink az első alkalom keretében egy elméleti oktatásban vehettek részt, amely során megismerkedtek a PowerPoint alkalmazás használatával. Megbeszélték, hogy milyen vizuális eszközöket érdemes használni egy prezentáció elkészítésekor, kitérve a betűméretek, színek, formák szerepére. Szó esett a különböző statisztikák, képek használatáról is, valamint az előadó viselkedéséről, mozdulatairól, nonverbális kommunikációjáról.
2. alkalom keretében:
A második alkalommal a hallgatók a korábban megtanult elméleti elemeket a gyakorlatba ültették, mindenki készített egy rövid előadást, amit a többiek előtt előadott. Ezeket az előadásokat felvették és kielemezték a korábban tanult szempontok alapján. Figyelmet fordítottak a verbális és nonverbális kommunikációra és az előadás képi anyagára is.
A szakszeminárium résztvevői így nyilatkoztak az eseményről:
A szakszemináriumon való részvételem nagyon sok előnnyel járt. A szemináriumon a prezentációs technikákat, előadásmódot és a PowerPoint használatát tanultuk, vizsgáltuk. Számomra a leghasznosabb az volt, hogy felvettük az előadásainkat. Láthattuk magunkat kívülről, hogyan beszélünk, viselkedünk, hogyan használjuk a nonverbális kommunikációs eszközöket. Úgy gondolom, ez egy nagyon hasznos esemény, jó lenne, ha a nem szakkollégisták is el tudnának menni egy hasonló szemináriumra, hiszen majd a szakdolgozat védésekor jól fognak jönni az új információk, készségek, amiket itt szereztünk. Gréti, 5. féléves gépészmérnök hallgató
A legutóbbi Ádámné Dr. Major Andrea által tartott szakszeminárium kifejezetten érdekes, és jó élmény volt számomra. Kiselőadást kellett tartanunk, de úgy, hogy azt saját telefonunkkal felvettük. Az előadás után közösen kiértékeltük a tartott előadásainkat, majd személyenként visszanéztük az előadásaink során készült felvételeket. Mindez abból az indíttatásból történt, hogy javítani tudjunk saját előadói képességeinken. Nagyon érdekes volt látni kívülről saját magam, ahogy előadok, milyen nonverbális kommunikációt folytatok ösztönösen. Jó előadónak tartom magam, de ez az új perspektíva nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy még jobbá válhassak. Ákos, 5. féléves gépészmérnök hallgató
Hasznosnak találtam a szakszemináriumot, mert több idő jutott egy-egy előadás elemzésére, átbeszélésére, mint órai keretek között, így több hasznos információ, tanács hangzott el azokkal kapcsolatban. Ezen kívül számomra is megvilágosodott, hogy miért fontos a felkészülés egy előadás előtt, így a továbbiakban lesz elég tapasztalatom ahhoz, hogy jobb minőségű prezentációkat készítsek, illetve adjak elő. Úgy gondolom, sokat javult a prezentációs technikám, illetve előadó készségem. Gergő, 1. féléves járműmérnök hallgató
Nagyon jól éreztem magam a szakszemináriumon. Úgy gondolom, hogy a szakkollégiumnak köszönhetően eddig is sokat javult a prezentációs technikám, de most ezzel a szakszemináriummal még többet. Nagyon jó hangulatban telt, nem volt semmi nyomás, kötetlenül segítettük egymást véleményekkel és észrevételekkel. Levi, 5. féléves gépészmérnök hallgató
A programról nyilvánosan elérhető prezentáció ide kattintva elérhető.
NTP-SZKOLL-21-0028
Az esemény a Nemzeti Tehetség Program „Fejlődjünk a digitális világban!” pályázat keretein belül valósult meg.